fbpx

Zdravější stravování s ořechy

V obchodech mnohdy bez povšimnutí procházíme kolem často velmi obyčejných potravin, aniž bychom tušili, jak blahodárné účinky na naše tělo mají. Do svého jídelníčku je mnozí lidé zařazují bohužel velmi zřídka, anebo vůbec. A právě proto jsme pro Vás připravili seriál, který Vám tyto malé přírodní zázraky představí a ukáže, že nezapojit je do Vašeho jídelníčku by byla opravdu chyba!

Ořechy (nutriční hodnoty)

Stačí pouhá hrst denně a svému tělu prokážete větší službu, než si možná myslíte. Je vědecky prokázáno, že již díky tomuto množství snížíte riziko vzniku srdečních chorob a rakoviny, zlepšíte činnost svého mozku či ochráníte své tělo před dopady psychického stresu. Ořechy navíc obsahují vitamín E, spektrum vitamínů B, draslík, mangan, železo, hořčík, vápník, zinek či selen. Tyto zdraví prospěšné látky jsou našemu tělu přirozené a díky tomu i snadno vstřebatelné, než kdybychom je do těla dostávali pomocí doplňků stravy.

A nejen to. Ořechy jsou skvělým doplňkem, pokud se snažíte zhubnout či zformovat postavu. Jsou zdravou a sytou svačinou, která Vašemu tělu dodá energii, potřebné zdravé nenasycené mastné kyseliny, vlákninu a bílkoviny. Mějte vždy pytlíček ořechů doma, v práci či autě, spolehlivě Vás totiž zachrání před útokem „mlsné“!

Vlašské ořechy (nutriční hodnoty)

Tyto ořechy jsou považovány za jedny z nejzdravějších. Díky vysokému obsahu potřebných živin a vitamínů chrání naše tělo před různými záněty, buněčným poškozením, předčasným stárnutím a před srdečními či rakovinnými chorobami. Mají také skvělý vliv na mozek. Nejen že pozitivně působí na paměť, ale také zlepšují rozhodovací schopnosti a motoriku. Pokud si pečete vlastní chleba, zkuste do něj přidat vlašské ořechy. Zaručeně tím všechny nadchnete.

Mandle (nutriční hodnoty)

Mandle jsou doslova „nacpané“ antioxidanty, vitamíny B a E a vlákninou. Lze pomocí nich snížit hladinu „špatného“ tuku a cukru v krvi. Díky vysokému obsahu hořčíku dokážou podpořit Vaši imunitu v období stresu. Přidejte plátky mandlí do salátu, müsli či ranní kaše a užijte si jejich skvělou chuť. Nebo si z mandlí můžete snadno vyrobit mandlovou mouku, která při pečení nahradí mouku hladkou.

Kaše s mandlemi

Lískové ořechy (nutriční hodnoty)

Jako všechny ořechy, jsou i ty lískové skvělým zdrojem energie, tělu prospěšných esenciálních tuků a široké škály vitamínů. Podporují mozkovou činnost a dokážou potlačit příznaky některých alergií. Ženy pak ocení jejich skvělý vliv na růst a sílu vlasů a nehtů, který je způsoben vysokým obsahem vitamínu E a kyseliny listové. Díky jejich jemně nasládlé chuti si je skvěle vychutnáte v například v domácích sušenkách.

Kešu (nutriční hodnoty)

Kešu oříšky jsou velmi vydatné, a tak po pouhé hrstičce se po nich budete cítit plní a spokojení. Právě z tohoto důvodu jsou skvělým doplňkem při hlídání váhy. Kromě toho jsou bohaté na železo, hořčík a zinek. Pomohou Vám v boji s chudokrevností, zlepšit imunitu i paměť a zpomalit stárnutí organismu. Skvěle se hodí do asijských jídel či do snídaňového müsli.

Burské ořechy (nutriční hodnoty)

Věděli jste, že burské ořechy nejsou ořechy, ale luštěnina? Jsou plodem podzemnice olejné, rostou pod zemí a jsou to vlastně jedlá semena v uložená v luscích. Burské ořechy obsahují nadprůměrné množství všech výše uvedených tělu prospěšných látek a možná vás překvapí, že předčí i většinu ovoce, co se týče množství antioxidantů. Burské oříšky lze přidávat do asijských pokrmů, které díky své křupavosti skvěle doplní.

 

Pokuste se do svého jídelníčku zařadit jednu hrst ořechů denně. Najděte si ty své oblíbené nebo si je dle fantazie namixujte. Uvidíte, že si je velmi rychle zamilujete nejen jako výživnou svačinu, ale také jako zdravý a křupavý doplněk do všemožných pokrmů. Malé upozornění na závěr – snažte se vyhýbat soleným a praženým ořechům, protože jen tak dodáte tělu pouze to, co potřebuje bez dalších nežádoucích látek.

PS: Dejte nám Like na našem Facebooku a sledujte nás na Instagramu ať Vám neuniknou žádné novinky v našem začínajícím projektu 🙂


Napište komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© 2019 ZjisteteCoJite.cz